.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام قیمت جدید برنج توسط دولت

وزیر جهاد کشاورزی از بررسی قیمت جدید برنج در دولت خبر داد و گفت: قیمت جدید برنج در دولت در حال بررسی است و پس از تصویب اعلام می شود.

محمدرضا اسکندری صبح جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و باغات مرکبات خسارت دیده بر اساس سرمازدگی و خشکسالی شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی و توافقی ارقام پرمحصول برنج آبان ماه پارسال به همه استانهای کشور اعلام شده است، افزود: این نرخ برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است و خرید تضمینی که دولت انجام می دهد قیمت پایه است.

وی تصریح کرد: اگر تولید کننده نتواند محصول خود را به فروش برساند دولت با قیمت توافقی و تضمینی برنج تولید کننده را خریداری می کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید سالانه دولت بیش از دو میلیون تن برنج سفید است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از این میزان خرید توافقی و تضمینی دولت از کشاورزان حدود 120 هزار تن است.

اسکندری عنوان کرد: به همین علت و دلایل مختلفی تولید کننده برنج خود را در خارج از سیستم دولت به فروش می رساند.

وی نیاز کشور به برنج سفید را سالانه بیش از سه میلیون تن بیان کرد و گفت: هم اکنون تولید داخل دو میلیون و یکصد هزار تن است و نیاز به واردات 900 هزار تن برنج سفید از خارج از کشور داریم.

به گفته اسکندری متاسفانه هنوز تولید برنج در کشور ما به نقطه ای نرسیده که نیاز به واردات برنج نباشد.

وی با بیان اینکه بر اثر خشکسالی و کم آبی سطح زیر کشت برنج در کشور کاهش یافته است، افزود: با پیگیری کارشناسان خبره در این بخش سعی خواهیم کرد عملکرد در واحد سطح به حداقل تولید پارسال برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه در آستانه برداشت برنج در استانهای شمالی کشور برنج واردات می شود یا نه، خاطرنشان کرد: برنجی که وارد می شود قطعا در فصل عرصه برنج داخلی نیست و برای تولید کننده نیز مشکلاتی به همراه نخواهد داشت.

استان مازندران با سطح زیر کشت حدود 230 هزار هکتار شالیزار و تولید سالانه حدود 900 هزار تن برنج سفید بیش از 40 درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید می کند.

اسکندری در ادامه سفر دو روزه خود به مازندران امروز ضمن حضور در جلسه ستاد خشکسالی استان از صنایع چوب و کاغذ مازندران و واحدهای دامی بخش دو دانگه شهرستان ساری نیز بازدید خواهید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی را در این سفر معاونین وی، استاندار و تنی چند از نمایندگان مردم مازندران در مجلس هشتم همراهی می کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 20 خرداد 1387
باز هم فصل دروی برنج توسط کشاورز رسید!
باز هم فصل دروی کشاورز توسط . . . رسید!
جوان کنجکاو مازندرانی!!!
کشاورز 21 خرداد 1387
زمین را بفروشید و مانند تهرانیها به سفر دوبی بروید و اتومبیلهای خارجی سوارشوید و در شمال ویلا بخرید و ...... چرا باید کشاورز و خانواده اش در سختی زندگی کنند و نگران آینده فرزندانشان و شهریه دانشگاه آزاد ، مسکن ، اشتغال و ....باشند ؟ مگر تهرانیها برنج می کارند که اینقدر رفاه دارند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.